Doorbird FAQ
Hier leest u een overzicht van de aan ons meest gestelde vragen over de Doorbird Intercom.
Deur openen op afstand?
Doorbird kan een elektrische deurontgrendeling openen rechtstreeks vanuit de intercom app. Hierdoor hoeft u niet te wisselen tussen de verschillende apps en houdt u zicht op de aanbeller terwijl u de deur opent. Dit maakt de Doorbird Intercom uniek t.o.v. andere video deurbellen.
Heb ik een abonnement nodig?
Nee. Doorbird heeft een gratis intercom app die u kunt downloaden en er zitten geen verborgen kosten aan. De Doorbird Intercom slaat gratis de foto’s op van de 50 meest recente bezoekers of bewegingsmeldingen, uw Intercom dient alleen voorzien te zijn van internet. Indien u HD video’s wilt bewaren is het mogelijk om deze op te slaan op een eigen server.
Opbouw of inbouw?
Standaard is de Intercom geschikt voor inbouw. Het basismodel Doorbird Intercom D101 is geschikt om direct te plaatsen op de muur. Vanaf de Doorbird Intercom D2101 moet er een speciale behuizing worden toegevoegd indien u ervoor kiest om deze op de muur te plaatsen.
Kan ik meerdere gebruikers koppelen?
Ja. U kunt tot 8 smartphones koppelen via de Doorbird Intercom App. Elke gebruiker kan zijn eigen meldingen instellen. U kan kiezen voor een melding van alle activiteiten, inclusief beweging, terwijl een andere gebruiker kan kiezen voor een melding wanneer iemand op de knop van de Slimme Deurbel drukt.
Is de Doorbird Intercom waterdicht?
Ja de Doorbird Intercom kan tegen lichte waterstralen, en is voorzien van een IP65 certificering.
Wat is de camerakwaliteit van de Intercom?
De camerakwaliteit van de Intercom is volledig HD in dag en nachtzicht, dit geeft een enorm scherp beeld. De camera heeft een 180° Wide-Eye lens. U kunt live kijken door de camera, en er is ook een inzoom functie.
Heeft de Intercom een bewegingssensor?
Ja, de Intercom heeft een 4D bewegingssensor.
Heeft elke Doorbird Intercom een microfoon?
Ja elke Doorbird Intercom is voorzien van een microfoon, daardoor kunt u communiceren met de persoon die voor uw deur staat.
Wat is het belangrijkste verschil tussen een Intercom en een Slimme Deurbel?
Met een Intercom kunt u een deur of poort openen en met een Slimme Deurbel niet.
Kan ik de poort ook openen met een Pincode of RFID Tag of kaart?
Ja er zijn modellen die zijn voorzien van een codebedienpaneel of zelfs van een vingerafdruk lezer.
De meeste Doorbird’s zijn voorzien van een RFID reader, waarmee toegang kan worden verleend door middel van het aanbieden van een RFID Tag of Kaart.
Kan ik met een Doorbird intercom meerdere Hekwerken of Poorten bedienen.
Elke Doorbird is standaard voorzien van 2 Relay poorten waardoor het mogelijk is om bijv naast het openen van het elektrische hek, ook bijv een loophekje kan worden geopend.
Naast deze 2 Relaypoorten kan er door middel van de Doorbird Deurcontroller nog een 3 tal relay’s worden toegevoegd waardoor u nog meer poorten, deuren of hekwerken op afstand kunt bedienen.
Wilt u de bel binnenshuis horen overgaan?
Dan is de Doorbird Chime iets voor u, deze speaker is in te stellen met 15 verschillende melodieën, en aan te sluiten via WIFI of UTP.
Is de Doorbird Intercom te gebruiken zonder telefoon?
Ja, met het Indoor Station van Doorbird kunt u de Intercom nog steeds op afstand beantwoorden, en de deur of poort bedienen. Sommige zijn rechtstreeks bedienbaar via een codepaneel. Door de duidelijke symbolen is de binnenpost eenvoudig te bedienen.
Wat kost een Doorbird Intercom?
De prijs van een Intercom verschilt naar de wens van de klant.
Wilt u meer info? Vraag een prijsindicatie aan of neem contact op met ons.
Zelf installeren?
Indien u een ervaren klusser bent, kunt u de Intercom zelf installeren.
Installatie
Voor de Doorbird Intercom is minimaal 15 Volt voeding nodig en een UTP kabel welke rechtstreeks is aangesloten op uw router. De Intercom is ook aan te sluiten met PoE (Power Over Ethernet). Uw router of Ethernet Switch moet hier wel geschikt voor zijn. Anders kunt u de Intercom van spanning voorzien dmv een PoE Injector .Heeft u vragen of hulp nodig bij het installeren van het systeem, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag.
Reacties
Wees de eerste om te reageren...